I AM WAKELET CERTIFIED: CARA UNTUK MENDAPATKAN SIJIL PENGIKTIRAFAN WAKELET

 Hai salam sejahtera dan kopisanangan!!

Satu lagi pencapaian buat Sigu Lulu. Yes, I AM WAKELET CERTIFIED!! 


APA ITU WAKELET?

Wakelet ialah alat penyusunan digital, jadi ia menawarkan cara untuk mengumpulkan sumber pembelajaran dalam talian di satu tempat yang dipanggil WAKE. Wakes ini kemudiannya boleh dikongsi dengan memberikan pautan untuk diakses dalam talian, dengan mudah, pada bila-bila masa, oleh sesiapa sahaja.

Guru boleh mencipta wakes sebagai cara untuk mengumpulkan sumber pembelajaran, katakan pada topik tertentu, membolehkan pelajar meneroka pelbagai maklumat sebelum topik itu diajar. Apa yang penting, ini adalah platform terbuka, bermakna pelajar boleh meneroka aktiviti yang dicipta oleh orang lain untuk mempelajari topik tersebut dengan lebih lanjut.

Wakelet berfungsi dengan banyak platform teknologi pendidikan, termasuk Microsoft Teams dan OneNote, Buncee, Flipgrid dan banyak lagi. Ini menjadikannya sangat mudah untuk disepadukan dan berfungsi merentas sumber.

Wakelet boleh digunakan oleh kumpulan kolektif atau secara individu. Ia bukan sahaja berfungsi sebagai pelantar digital tetapi juga membolehkan anda mengeksport ke PDF supaya anda boleh mencetak dan menggunakannya sebagai sumber bilik darjah fizikal juga. Memandangkan ia berfungsi dengan baik sebagai cara untuk membuat output gaya infografik, ia adalah ideal untuk dijadikan sebagai bahan media dalam kelas.

Wakelet bukan sahaja tersedia melalui penyemak imbas tetapi juga dalam bentuk aplikasi untuk peranti iOS, Android dan Amazon Fire.


CARA MENDAPATKAN SIJIL PENGIKTIRAFAN WAKELET

Bagaimana cara untuk mendapatkan sijil pengiktirafan ini? Entri kali ini Sigu Lulu akan berkongsi dengan anda semua caranya langkah demi langkah. Cara yang akan Sigu Lulu kongsikan di sini adalah cara paling mudah dan sesuai untuk mereka yang tidak gemar menonton video namun rajin membaca!


LANGKAH 1

Klik pautan ini: https://wakelet.com/@wakeletcertifiedcourse. Anda akan dibawa ke paparan ini.


LANGKAH 2:
Klik "Take the test!". Anda akan dibawa ke paparan ini.


LANGKAH 3
Klik butang "Start". Isikan semua maklumat yang diperlukan oleh Wakelet. Ingat, berikan alamat emel yang anda selalu guna. Kemudian anda akan sampai ke paparan ini.


LANGKAH 4
Sebelum anda klik "continue", pastikan anda klik "here" untuk video atau nota panduan jawapan. Tapi saya memilih untuk membaca nota. Kenapa? sebab lebih mudah dapat jawapan 😉😉. Bagaimana cara untuk mendapatkan nota tersebut? Boleh tengok langkah berikutnya. 


LANGKAH 5
Dapatkan nota dengan hanya klik pada perkataan "here" dalam ruangan yang saya tandakan 💗. Bacalah nota tersebut sebelum anda memberikan jawapan. Sesungguhnya, MEMBACA ITU JAMBATAN ILMU.

LANGKAH 6
Teruskan menjawab dengan mengulangi langkah 5 sehingga habis. Anda mesti mendapat 80% atau lebih (43/54 markah) untuk menjadi Wakelet Certified. Ujian ini boleh dijawab berulang kali jika percubaan pertama itu gagal. Jadi jawab dengan berhati-hati ya rakan-rakan guru. Jawapan semua ada dalam nota yang diberikan.

💗💗💗💗💗💗💗GOOD LUCK💗💗💗💗💗💗💗💗



BERITA BAIK!!!

Jika anda lulus, anda akan dapat sijil seperti ini...(saja mau tayang sijil hihi)



Terbaru Lebih lama